Dag 13 Krugerpark – Kaapstad 05 oktober 2014

5 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het is soms allemaal wat overweldigend wat er allemaal gebeurd. Het ene moment zitten we nog in het Krugerpark dieren te spotten en het andere moment hebben we weer een lange reisdag achter de rug en zitten we gewoon “even” in Kaapstad. Bijzonder allemaal.

Over deze reisdag valt eigenlijk weinig te vertellen. Zoals gewoonlijk deze reis zitten we ruim op tijd ’s ochtends al in de bus. 450 kilometer met de bus naar Johannesburg, van daaruit nog even met een binnenlandse vlucht naar Kaapstad. We leggen toch al gauw een kleine 2000 km af vandaag.  Het eerste stuk terug over de Abel Erasmus Pass, schitterende route tussen de hooggebergte. Daarna werd het steeds vlakker en dichtbij het vliegveld van Johannesburg is er eigenlijk geen berg meer te bekennen.

Onderweg nog wel een naar incident meegemaakt. Een reisgenoot is gewoon bij de pinautomaat bestolen van haar bankpas. En binnen no time is er even ruim tweehonderd euro ( 3 a 4000 Rand) van haar rekening afgeschreven. Gebeld met de bank en de bankpas is geblokkeerd. Gehaaide bliksems zijn het. Vervelende situatie. Het is even flink balen, maar er valt weinig meer aan te doen. Hoewel je niet snel een vinger mag wijzen naar iemand, een oordeel is snel gemaakt in zo’n geval.

De vliegreis was verder prima, tegen achten in de avond landen we op het vliegveld in Kaapstad. Tegen 21.30 zijn we in het hotel, midden in de stad. Ik geloof niet dat wij hier nog een keer de Big5 zullen spotten. Morgen een rondrit door de stad, met o.a. een bezoek aan de Tafelberg. We gaan nog even genieten van de laatste dagen hier in het prachtige Zuid-Afrika.

Goede nag,

Marritje