Dag 14 Kaapstad 06 oktober 2014

7 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het was vandaag weer een 678 ochtend. 6 uur de wekker, 7 uur ontbijt, 8 uur vertrek. En dit keer was het echt pas om acht uur vertrek. Wij stonden uiteraard allemaal al geruime tijd gereed. Maar ja, de chauffeur liet nu op zich wachten.

Vandaag een rondrit in de omgeving van Kaapstad. We begonnen bij de Tafelberg, waar het al aardig druk was. Het bleek dat hier de vakantie was begonnen en dat er een bepaalde acties was waarbij iedereen met korting naar de Tafelberg kon gaan. We hebben anderhalf uur in de rij gestaan, voordat wij boven op de Tafelberg konden gaan genieten van het prachtige uitzicht.

Ik had altijd gedacht dat de Tafelberg, plat was aan de bovenkant, nou niet is minder waar, het is zo rotsig allemaal. Maar van beneden af ziet het inderdaad er erg plat uit. Mooi uitzicht over Kaapstad.

Daarna zijn we met de bus langs de kustlijn van Kaapstad en omgeving gereden. Hier en daar uitgestapt om mooie foto’s te schieten. Prachtig gebieden zo langs de kustlijn en diverse baaien.

Geluncht nabij de Pinguïnkolonie. Deze ook bezocht. Leuk om eens wat andere dieren te zien dan de Big5 e.d. Ik vond het wel een beetje een toeristenattractie, maar oké, het is leuk om een keer pinguïns in het wild te zien.

Daarna zijn we nog doorgereden naar de Kaap Goede Hoop National Park en hebben uiteraard de Kaap de Goede Hoop bezocht en Cape point. Het was een beetje jammer dat het weer hier een beetje mistig was, maar verder was de Atlantische Oceaan en de Indische Oceaan, die hier samenkomen lekker ruw. Vele hoge golven die tegen de rotsen sloegen, mooi om te zien.

Uiteindelijk waren we tegen zessen terug in het hotel. Wederom een leuke en indrukwekkende dag. Ik merk langzaamaan wel dat het nu ook wel goed is allemaal. Zoveel gezien de afgelopen weken, dat het soms lastig is om alle indrukken direct te kunnen verwerken. Emotie is zeker wel voelbaar, het prachtige land heeft mijn hart wel geraakt. Af en toe echt een brok in de keel.