Dag 7 Zululand-Swaziland 29 september 2014

29 september 2014 - Mbabane, Swaziland

Vandaag vertrokken we uit Zululand naar Swaziland. Eigenlijk valt er vandaag niet zoveel te vertellen. Het was een reisdag. Op zich niet eens zo lang in de bus gezeten. Voor achten in de bus en voor drieën weer ingecheckt in ons hotel tussen de hoofdstad van Swaziland Mbabane en Manzini in. Onderweg nog wel gestopt bij een Swazimarkt en een kaarsenmakerij. Leuk om te zien hoe handmatig kaarsen in een vorm van een dier worden gemaakt. Eerste souvenirtje is gekocht.

Swaziland is een onafhankelijk land binnenin Zuid-Afrika. Het is een koninkrijk, heeft ook zijn eigen muntsoort, maar de Zuid-Afrikaanse rand wordt wel geaccepteerd. Zoveel mogelijk cash betalen, want je krijgt wel in de muntsoort van Swaziland terug. En buiten Swaziland kun je er niks mee.

De grenspost tussen Zuid-Afrika en Swaziland is wel bijzonder te noemen.  Je moet je eerst “uitchecken” uit Zuid-Afrika, weer een stempel in je paspoort en vervolgens loop je 200 meter verderop en daar moet je gaan “inchecken” in Swaziland en in mijn geval bij een zeer chagrijnig wijf, god god zeg wat een kenau. Maar toch weer een stempeltje erbij in mijn paspoort.

Voor de rest niet zoveel meegemaakt. Het hotel is mooi, maar ligt wel aan de openbare weg en naast een bouwplaats. Dat is een beetje minder, maar aan de andere kant, we zijn hier maar 2 nachten en morgen zowat de hele dag weg.

Vanavond met de groep eerst lekker geborreld op een terrasje bij een pub en daarna heerlijk gegeten in het hotel.

Morgen, dinsdag 30 september, gaan we naar het Mlilwane Wild Life Sanctuary. Natuurpark met veel optionele activiteiten waaronder: mountainbike, paardrijden, wandelen etc. etc. Waarschijnlijk gaat het mountainbiken worden.  Gezellig heb er zin.

Totsiens,

Marritje

1. Kirsten:
    30 september 2014
    Die grens overgang is idd een giller, heel bijzonder.
    Je hebt toch niet weer te veel cocktails gedronken he ;)