Het is bijna zover!!!

19 september 2014 - Olst, Nederland

Vandaag 19 september 2014. Nog een paar daagjes en ik vertrek voor mijn vakantie naar Zuid-Afrika. Onwijs veel zin in. Als ik de weerberichten mag geloven, wordt het voor overdag een hoog gehalte aan korte broekenweer om vervolgens 's avonds de trui en lange broek weer aan te trekken. Maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Gewoon het idee dat ik volgende week om deze tijd ergens in de middle of nowhere in Zuid-Afrika aan het hobbelen ben, is een bijzonder vooruitzicht.

De koffer en dag-rugzak staan gepakt. Ik zit met mijn ruimbagage nog net onder de 15 kg. Ik geloof niet dat mijn nog mee te nemen ondergoed 5 kilo weegt, dus het zit wel goed met mijn bagage.

Hoewel ik niet weet hoe de internetverbinding daar in Zuid-Afrika is, probeer ik net als vorig jaar in Indonesië, elke dag wel een reisverhaal te schrijven. Het is toch een unieke ervaring wat ik mee ga maken. En voor jullie als thuisblijvers heb ik, van vorig jaar, begrepen dat het onwijs leuk is om alles te lezen wat ik in een ver warm land meemaak. Ik doe mijn best voor jullie.....

Mijn volgende reisverslag zal wel ergens in de buurt van Johannesburg geschreven worden.

Totsiens,

Marritje

1. Erwin:
    20 september 2014
    Hallo zus,
    Nog heel even en je zit weer in het vliegtuig. Gelukkig heb je weinig bagage bij je. Is er plaats voor je fototoestel? Deze zul je zeker nodig hebben. Ik lees wel hoe het je allemaal zal vergaan. Maak er weer een fantastische reis van.
    Tot gauw.
    Erwin